01 noviembre 2010

El Misteri o Halloween?



Dissabte a la nit tot el món celebrà la Nit de Halloween. Com jo sempre intente dur la contraria m'en vaig anar a veure el Misteri d'Elx. Entre una tradició, importada dels Estats Units (per cert, ni tan sols és d'ells , la van dur els inmigrants irlandesos)i un altra amb sis segles d'història, de la nostra història, doncs em quede a Elx.
Per motius laborals jo ja he vist el Misteri en diferents ocasions,pero mai havia anat per plaer i curiositat cultural. Així que aprofitant que uns amics de València volien anar, vaig acompanyar-los.
Sempre m'ha agradat tot el que el Misteri representa, la tradició més arrelada, el treball desinteressats, la veu de tot un poble, l'orgull de pertanyer a un món que encara perviu...tot allò que ha fet d'esta obra un Patrimoni de la Humanitat. Jo sempre dic que cal anar al Misteri encara que siga una vegada en la vida. De veritat. Tal vegada la durada siga massa llarga, hui que vivim a corre-cuita i que arrapem minuts al dia, però paga la pena escoltar el Ternari, la Salve Regina o el cor angelical de la Rescèlica.
Fotos:P.LLorca

No hay comentarios :