26 noviembre 2009

El crim de Polop

Fa por. Fa temó, que dirien a Castelló (mira que m'agrada com ho diuen). Parle del que es parla estos dies a tots els informatius i a tots els diaris, del crim de l'alcalde de Polop. De vegades, com jo treballe en açò de les News, l'allau d'informació, es a dir, el conjunt de dades, dates, xifres, i noms és tan gran que t'ailles en un primer moment de pensar en les raons, en les causes, o almenys no ho fas desde la vessant més propera, la de "veïna del poble on està passant aixó tan fort".

L'assassinat de l'alcalde de Fago em desperta curiositat, evidentment, però reconec que el cercle mediàtic que envolta tot este cas t'obliga a fer-li cas, no pots escapar d'eixe torrent de noticies que acaba per arrosegar-te. Però ho veus una mica distant, fins i tot adopta "tintes "de pel.lícula i em ve al cap Fargo del germans Coen, per allò que es un poble menut i rural i hi ha un crim, i damunt el nom del municipi es prou paregut. Però amb l'assassinat de l'alcalde de Polop no és el mateix, el meu interés a banda de l'informatiu, és un interés personal.

M'enrecorde del 17 d'octubre del 2007, el dia que van disparar a Alejandro Ponsoda, l'alcalde assassinat. I m'enrecorde perque jo treballava en torn de nit, era l'única periodista a eixes hores i em va tocar a anar cap allà. Eixos primers minuts van ser caòtics. Recorde que el primer que en van dir era que havia mort l'alcalde de La Nucia. Clar, jo per ser de Benidorm tinc amics a Altea, La Nucia i la Vila Joisa, i se que el coneixen personalment, per tant vaig començar a fer telefonades a tothom, per vore que podia aclarir. En eixos primers moments no hi ha cap font oficial que es diga res. Quan ja vaig confirmar que era l'alcalde de Polop i no el de la Nucia, vaig anar cap a l'hospital Levante de Benidorm, d'ahí al Comarcal de La Vila i d'ahí al General d'alacant. Ningú sabia amb exactitut on estava, ni la gravetat on arribava. Tot aixó en més o menys una hora que em va semblar llarguisima.

Després va vindre una setmana d'angoixa on es sentia pel poble de tot, fins i tot el rumor d'un crim passional emtre homosesxuals. Es increible el món de la rumorologia. Despres va morir i van passar dos anys de silenci, almenys per als mortals. La policia continuava investigant. I ara, despres de 6 detingut, la detenció del que sembla ser l'autor intelectual del crim, l'alcalde actual, Juan Cano. I ara, també, les primeres explicacions, les trames urbanístiques.

I ara rasques i començen a vore que tot es el mateix. La mateixa merda de sempre. La corrupció. Juan Cano va sere expulsat de les files del seu partit per el pressumpte cobrament de comisions il.legals (entre el 2003 - 07) . Després el seus, però de l'altre bando (a vore quin dels dos té més corruptes a les seus files), el rescaten , i li donen la regidoria de'urbanisme. Però si ja coneixien el percal , a quin sant li donen una regidoria com urbanisme. Però és que són tontos, o són tontos?

Diuen que la vesprada del dilluns Juan Cano estava fent-se gin-tonics en el pub Los Ángeles de La Nucia esperant el que era ja inevitable, la seua detenció. I així va ser eixa meteixa nit.

Es increible. Jo he vist les imatges del soterrament, i Cano está en les primeres files acompanyant el feretre d'Alejandro Ponsoda, i després m'ha cansat de sentir-lo davant del micros dient aixó de que ja estem més a prop del culpable, i de que el poble descanse, i patatín, patatán. S'ha de tindre la sang molt gelada, i el cap molt malalt.

No hay comentarios :